تبلیغات
صالحین شهرک امام حسین شیراز - آیا حجاب حق الله است یا حق الناس؟
صالحین شهرک امام حسین شیراز
ان الارض یرثها عبادی الصالحون zqz.ir/iq
منوی اصلی
مطالب پیشین
موضوعات وبلاگ
وصیت شهدا
وصیت شهدا
لینک دوستان
پیوندهای روزانه
نویسندگان
نظرسنجی
آیا مایل به همکاری با این وبلاگ هستید؟ بیش از یک گزینه هم می توانید علامت بزنید







آمار وبلاگ
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • کل بازدیدها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین به روز رسانی :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل مطالب :
درباره

صالحین شهید خورشیدی
مسجد جامع
شهرک امام حسین(س)
شیراز



امام خامنه ای:

"امروز اینترنت و ماهواره
و وسایل ارتباطىِ
بسیار متنوع وجود دارد
و حرف، آسان
به همه جاى دنیا مى‌رسد.
میدان افکار مردم و مؤمنین،
عرصه‌ى کارزار تفکرات گوناگون است.

امروز ما در یک میدان جنگ
و کارزار حقیقىِ فکرى قرار داریم.

این کارزار فکرى
به‌هیچ‌وجه به زیان ما نیست؛
به سود ماست.



اگر وارد این میدان بشویم

آنچه را که
نیاز ماست - از مهمات تفکر اسلامى

و انبارهاى معارف الهى
و اسلامى - بیرون بکشیم
و صرف کنیم، قطعاً بُرد با ماست؛


لیکن مسأله این است که
ما باید این کار را بکنیم."


*******************
مسأله این است که
ما باید این کار را بکنیم.****
*********




هدف از شجره طیبه صالحین

تربیت انسان مومن، بصیر، مجاهد، فعال، انقلابی و دارای موضع از اهداف اصلی و اساسی شجره طیبه صالحین است. صالحین در واقع، بمنزله هموار کردن مسیر ظهور امام عصر (عج) ، کادرسازی دوباره برای انقلاب و نیز جریان‌سازی فرهنگی در کشور، با هدف غالب شدن رویکرد فرهنگی در تشکل‌های فرهنگی، دینی است.

شجره طیبه صالحین، به معنای اخص، در صدد راه‌اندازی حلقه‌های تربیتی در مسجد، با هدف ایجاد یا تغییر رفتار در مخاطبان، مبتنی بر مکتب تربیتی اهل بیت عصمت و طهارت (علیهم السلام) می‌باشد، اما صالحین به معنای عام، به فعال سازی، رونق و احیای مساجد شیعه در آخر الزمان می‌اندیشد.
بقیه را در لینک های روزانه بخوانید
جستجو


آرشیو مطالب
صفحات مجزا
لوگوی دوستان

ابزار و قالب وبلاگ

کاربردی
ابر برچسب ها
قیام ,  خبر فوری ,  روز داروساز ,  ایرانیم ایرانی می خرم ,  قرآن ,  پیام تبریک ,  حضرت معصومه(س) ,  استقبال از شهید گمنام در شهرک ,  قربان ,  معجزات خدا در انقلاب اسلامی ,  قیام خونین ,  میدان شهدا ,  ایجاد سایت صالحین ,  جمه سیاه ,  ایرانی می خرم ,  شهید 13 ساله ,  امام صادق(ع) ,  17شهریور ,  FarsSalehin ,  چادر ,  ترجمه فارسی خطبه غدیر ,  شب آغاز امامت حضرت امام مهدی(عج) ,  حیا ,  دانلود فایل های متنی و صوتی خطبه غدیر ,  حجاب ,  جنایت پهلوی ,  پهلوی ,  پورتال صالحین فارس ,  برترین حجاب ,  روز دخت ,  ایرانی ام ,  نقد محتوایی فیلم راننده ,  کنکور حوزه بدون ثبت نام ,  عید قربان ,  شهید علیرضا محمودی ,  شهادت ,  عید اضحی ,  متن کامل خطبه غدیر ,  ولادت ,  عفت ,  امام محمد باقر(ع) ,  داروسازی ,  رازی ,  ایام فاطمیه امسال از شنبه 24 اسفند 1392 آغاز و تا 14 فروردین 139 ,  دانلود شناسنامه حامد زمانی ,  عید ,  امام باقر(ع) ,  چهارمین شب اکران فیلم های عمار ,  آموزش مداحی ,  حدیث , 
ارسال شده در جمعه 25 مرداد 1392 ساعت ساعت 14 و 26 دقیقه و 24 ثانیه توسط صادق صالح
تاریخ:  20 مرداد 1392
 
پاسخ به یک شبهه؛
آیا حجاب حق الله است یا حق الناس؟


به گزارش خبرنگار اسراء نیوز؛ حضرت آیت الله جوادی آملی در بخش پایانی کتاب «زن در آیینه جمال و جلال» به جایگاه و ارزش حجاب زن و لزوم توجه بانوان به آن را و همچنین فلسفه حجاب در قرآن پرداخته اند.
ایشان در این بخش در پاسخ به شبهه ای که آیا حجاب برای زن محدودیت و نشانه ضعف اوست، بیان فرمودند:

شبهه ‏ای كه در ذهنیت بعضی افراد هست، این است كه خیال می ‏كنند حجاب برای زن محدودیت و حصاری است كه خانواده و وابستگی به شوهر برای او ایجاد نموده است، و بنابراین، حجاب نشانه ضعف و محدودیت زن است.
راه حلّ این شبهه و تبیین حجاب در بینش قرآن كریم این است كه زن باید كاملاً درك كند كه حجاب او تنها مربوط به خود او نیست تا بگوید من از حق خودم صرف ‏نظر كردم، حجاب زن مربوط به مرد نیست تا مرد بگوید من راضیم، حجاب زن مربوط به خانواده نیست تا اعضای خانواده رضایت بدهند، حجاب زن، حقی الهی است، لذا می‏ بینید در جهان غرب و كشورهایی كه به قانون غربی مبتلا هستند اگر زن همسرداری آلوده شد و همسرش رضایت داد، قوانین آنها پرونده را مختومه اعلام می‏ كنند، اما در اسلام این چنین نیست، حرمت زن نه اختصاص به خود زن دارد نه شوهر و نه ویژه برادر و فرزندانش می ‏باشد، همه اینها اگر رضایت بدهند قرآن راضی نخواهد بود، چون حرمت زن و حیثیت زن به عنوان حق‏ اللَّه مطرح است و خدای سبحان زن را با سرمایه عاطفه آفرید كه معلّم رقّت باشد و پیام عاطفه بیاورد، اگر جامعه‏ ای این درس رقّت و عاطفه را ترك نمودند و به دنبال غریزه و شهوت رفتند به همان فسادی مبتلا می‏ شوند كه در غرب ظهور كرده است. لذا كسی حق ندارد بگوید من به نداشتن حجاب رضایت دادم، از این كه قرآن كریم می‏ گوید هر گروهی، اگر راضی هم باشند، شما حد الهی را در برابر آلودگی اجرا كنید، معلوم می‏ شود عصمت زن، حق ‏اللَّه است و به هیچ كسی ارتباط ندارد. قهراً همه اعضای خانواده و اعضای جامعه و خصوصاً خود زن امین امانت الهی هستند. زن به عنوان امین حق‏ اللَّه از نظر قرآن مطرح است یعنی این مقام را و این حرمت و حیثیت را خدای سبحان كه حق خود اوست، به زن داده و فرموده: این حق مرا تو به عنوان امانت حفظ كن، آنگاه جامعه به صورتی درمی ‏آید كه شما در ایران می ‏بینید، جهان در برابر ایران خضوع نموده است، زیرا كه در مسأله جنگ تا آخرین لحظه، صبر نمود و كاری كه برخلاف عاطفه و رقت و رأفت و رحمت باشد انجام نداد. با این كه دشمنان او از آغاز، حمله به مناطق مسكونی، كشتار بی ‏رحمانه بی‏گناهان و غیر نظامی ‏ها را مشروع نمودند. جامعه‏ ای كه قرآن در او حاكم است، جامعه عاطفه است و سرّش این است كه نیمی از جامعه را معلمان عاطفه به عهده دارند و آن مادرها هستند، چه بخواهیم، چه نخواهیم، چه بدانیم و چه ندانیم اصول خانواده درس رأفت و رقّت می‏ دهد، و رأفت و رقّت در همه مسائل كارساز است.

فلسفه حجاب در قرآن
بنابراین در هر بخشی و هر بعدی از ابعاد برای سیر به مدارج كمال بین زن و مرد تفاوتی نیست منتها باید اندیشه ها قرآن‏ گونه باشد، یعنی همان گونه كه قرآن بین كمال و حجاب و اندیشه و عفاف جمع نمود، ما نیز در نظام اسلامی بین كتاب و حجاب جمع كنیم. یعنی عظمت زن در این است كه: «أن لا یرین الرّجال ولا یراهنَّ الرّجال»[ بحارالانوار، ج103، ص238.] نبینند مردان نامحرم را و مردان نیز آنان را نبینند.
قرآن كریم وقتی درباره حجاب سخن می‏ گوید می ‏فرماید: حجاب عبارت است از احترام گذاردن و حرمت قائل شدن برای زن كه نامحرمان او را از دید حیوانی ننگرند لذا، نظر كردن به زنان غیر مسلمان را، بدون قصد تباهی جایز می‏ داند و علت آن این است كه زنان غیر مسلمان از این حرمت بی ‏بهره ‏اند.
حال اگر كسی از تشخیص اصول ارزشی عاجز باشد، ممكن است - معاذاللَّه - حجاب را یك بند بداند، و حال این كه قرآن كریم وقتی مسأله لزوم حجاب را بازگو می‏ کند، علت و فلسفه ضرورت حجاب را چنین بیان می‏ فرماید:
ذلك أدنی أن یعرفن فلا یؤذین﴾ احزاب/59]
یعنی برای این كه شناخته نشوند و مورد اذیت واقع نگردند. چراكه آنان تجسم حرمت و عفاف جامعه هستند و حرمت دارند.



خبرهای مرتبط:
انسانیت و عقلانیت زینت انسان است
معجزه جهانی زمان ظهور رشد عقلانیّت مردم است

منبع:
وبسایت علوم وحیانی علامه عبد الله جوادی آملی


موضوع : مراجع تقلید ,  انتخاب همسر ,  ازدواج اسلامی ,  قرآن مجید ,  تربیت فرزند ,